Asijská Le Mans Series je úspěšně za námi. Série závodů začala 2.-3. prosince v Malajsii na okruhu v Sepangu, kde jsme zaujali třetím a druhým místem. Třetí závod série, který se konal v Dubaji 4.2., přinesl týmu nečekané výzvy. Ze zdravotních důvodů se nemohl zúčastnit mladý český jezdec Dan Skočdopole, tým bez něj dojel na čtvrtém místě. Závěrečný závodní víkend 10-11.2. obsahoval dva závody v Abu Dhabi. V sobotním závodě jsme zopakovali čtvrté místo, závěrečný pátý podnik série se nám podařilo vyhrát. V celkovém hodnocení Asijské Le Mans Series kategorie LMP3 patří Bretton Racingu třetí místo.

Rozhovor s Julienem Gerbim
Jaký byl hlavní cíl na Asijskou Le Mans Series a podařilo se vám ho splnit?
Cíl se v průběhu sezóny vyvíjel. Když jsme přijeli na první závod do Sepangu, nebyli jsme si úplně jistí, jak si v závodním poli budeme stát. Rychle jsme ale viděli, že jsme konkurenceschopní a máme šanci bojovat o stupně vítězů a vítězství. Dostat tým Bretton Racing mezi vítězné týmy hned v první sezóně, to byl opravdu cíl, kterého jsme chtěli dosáhnout. A nakonec jsme ho dosáhli.
Jak jste se připravovali na závody Asijské Le Mans Series? Lišila se příprava v závislosti na tom, kde se závody konaly (Sepang, Dubaj a Abu Dhabi)?
V loňském ročníku Le Mans Cupu jsem v autě závodil pouze jednu hodinu, a to jednou během víkendu. V Asian Le Mans Series jsou závody delší a musel jsem jet dvě hodiny, někdy i dvakrát během víkendu, když jsme měli dvojzávod. Musel jsem více trénovat, abych zesílil, ale také se více připravit na horko, dehydrataci atd..., protože závody se konaly v horkých zemích... Byla to výzva a Sepang byl vlastně docela náročný.

Jaké byly hlavní výzvy, kterým jste čelili během celé série, a jak se vám podařilo je překonat?
Asijská Le Mans Series je šampionát plný výzev. Závodíte s vozy LMP2 a GT3, takže během závodů strávíte spoustu času předjížděním vozů pomalejší kategorie, ale také předjížděním vozů rychlejší kategorie. Provoz se tak může v závodě stát opravdovým bolehlavem, i když v některých případech to byla i zábava. Závody jsou navíc poměrně dlouhé, takže je zde velký prostor pro strategii. Je potřeba se ve správný okamžik správně rozhodnout a někdy vzít zavděk holými volbami. Z hrdiny se rychle stanete nulou, nebo naopak.
Měl nějaký vliv absence Dana Skočdopoleho z důvodu zdravotních problémů na týmový výkon v Dubaji?
Jedním z nejdůležitějších bodů v životě týmu vytrvalostních závodů je soudržnost a kontinuita personálu i jezdců. Takže Danova absence rozhodně nebyla optimální situací a donutila nás v krátké době se přizpůsobit nové výzvě. Nicméně John Corbett - Danův náhradník - odvedl během svého působení velmi dobrou práci a to nám umožnilo zůstat ve hře i přes Danovu absenci.
Jaké jsou vaše plány a cíle pro budoucí závodní sezóny po tomto úspěchu v Asijské Le Mans Series?
Po tomto velmi pozitivním konci sezóny ALMS s týmem Bretton Racing se nyní znovu připojím k týmu Virage a budu se připravovat na evropskou Le Mans Series, kde budu startovat v kategorii LMP3.
Můžete sdílet nějaké zkušenosti nebo momenty, které pro vás byly během sezóny nejvíce památné?
Poslední závod v Abu Dhabi byl opravdu nezapomenutelný. Měli jsme jinou strategii a nakonec jsme museli hrát jinou hru. Dan a Mihnea odvedli bezchybnou práci a můj stint se skládal z velkého šetření palivem, udržování auta na trati, když přišla noc a déšť, abychom mohli dojet až k šachovnicové vlajce. Byl to zcela jiný druh závodní strategie, než na jaký jsme obvykle zvyklí, a i v tom je krása vytrvalostních závodů.
Po nedělním závodě a prvním místu byly velké oslavy ? Jak jste si to užili?
Trochu jsme to oslavili v lóži s celým týmem! Všichni se pro tento výsledek celou sezónu tvrdě snažili, takže toto vítězství bylo odměnou za jejich úsilí a bylo hezké se s nimi o něj podělit. Byl bohužel krátký, protože bylo třeba naložit veškerý materiál a auto do kontejneru a já osobně jsem musel stihnout noční let zpět do Evropy. Ale i takový je život v automobilových závodech... jakmile dokončíte jeden závod, jediné, na co budete myslet, je příprava na další.
